(Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Description of your first forum.
Post Reply
cdeleeuw
Site Admin
Posts: 6
Joined: Wed May 13, 2020 3:16 pm

(Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by cdeleeuw » Sun Sep 16, 2018 7:08 pm

Ik ben tegen het invoeren van de dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar. Omdat de (maatschappelijke) dienstplicht erg veel geld kost en dat geld beter aan de onderwijs- en gezondheidssector besteed kan worden. Ook zal de motivatie voor sommige jongeren minimaal zijn omdat het verplicht is, een taak krijgen die ze helemaal niet leuk vinden en ze er niet voor betaald krijgen. Doordat jongen mensen hun tijd moeten besteden aan de diensttijd en niet aan werken ontstaat een financieel probleem voor de toekomstige generatie, dit moeten we niet hebben!

cdeleeuw
Site Admin
Posts: 6
Joined: Wed May 13, 2020 3:16 pm

Re: (Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by cdeleeuw » Wed May 13, 2020 3:37 pm

gepost door Piet-Jan van Heemskerk

Helemaal mee eens! Ik ben er net zo overtuigd van dat de (maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar niet ingevoerd moet worden. Er is hard geld nodig in het onderwijs en in de gezondheidsbranche. Met dat geld kunnen we de docenten meer betalen zodat het aantrekkelijker is om docent te zijn. Het tekort aan leraren zal hiermee voor een groot deel worden opgelost.

cdeleeuw
Site Admin
Posts: 6
Joined: Wed May 13, 2020 3:16 pm

Re: (Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by cdeleeuw » Wed May 13, 2020 3:42 pm

gepost door Lidia van Wijk

Jeetje wat een gezeik.
Ik snap niet waar er moeilijk over gedaan wordt. Er is genoeg hulp nodig binnen organisaties. De dienstplicht zou dit prima kunnen oplossen, waardoor we niet de hele tijd kampen met een tekort aan vrijwilligers. En als de jongeren geen motivatie hebben dan zorgen de organisaties maar dat ze motivatie krijgen.

cdeleeuw
Site Admin
Posts: 6
Joined: Wed May 13, 2020 3:16 pm

Re: (Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by cdeleeuw » Wed May 13, 2020 3:48 pm

gepost door Psycholoog Maas

Lastig dilemma! Ik snap de nadelen heel goed maar er zitten ook wat voordelen aan. De dienstplicht is ook een manier om de eenzaamheid binnen jongeren op te lossen. Ze moeten uit hun comfort-zone komen en deelnemen in de maatschappij. Hierdoor hebben ze sociaal contact en gaan zich minder eenzaam voelen. Het is een beetje waarvoor je kiest. Kies je met je hoofd of je hart?

cdeleeuw
Site Admin
Posts: 6
Joined: Wed May 13, 2020 3:16 pm

Re: (Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by cdeleeuw » Wed May 13, 2020 3:55 pm

gepost door Oma Nel

Laat die jongeren toch lekker hun leven leiden! Ze hebben al genoeg aan hun hoofd. Door ze ook nog eens op te schepen met de dienstplicht krijgen ze al helemaal een burn-out. Dat moeten we niet hebben want zij zijn de toekomstige generatie. Als ze nu al een burn-out krijgen wie weet wat er gebeurt als ze ouder zijn.

cdeleeuw
Site Admin
Posts: 6
Joined: Wed May 13, 2020 3:16 pm

Re: (Maatschappelijke) dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by cdeleeuw » Wed May 13, 2020 4:01 pm

gepost door Filosoof Bert de Boer

Ik ben het niet met u eens.
De dienstplicht staat voor solidariteit in de samenleving. Door de dienstplicht laten we zien dat we een echt land zijn en voor elkaar zorgen. Dit is belangrijk voor de toekomst, want anders is het binnen no time zo dat iedereen alleen aan zichzelf denkt en voor zichzelf zorgt. De ontwikkeling van de persoonlijkheid van de jongeren zal dan op dat gebied niet groeien. Dan krijg de situatie die ik net aanhaalde!

Post Reply